Šanghaj

Autor: i-magazin.cz <info(at)i-magazin.cz>, Téma: Metro v zahraničí, Vydáno dne: 14. 05. 2006

Čínské největší město s více než 15 miliony obyvatel plánuje postavit 11 linek metra (více než 300 km) a 10 povrchních městských železničních linek (120 km) v následujících 25 letech.

Šanghajské metro je jedno z nejmladších na světě a také nejrychleji se rozvíjející. Otevření první linky bylo uskutečněno v roce 1995 jako spojnice severu a jihu z Hlavního nádraží do jižního okraje města. Pouze o čtyři roky později byla otevřena první část druhé linky. Obě linky byly stavěny jako stavba na klíč společností Siemens. Třetí trasa, zvaná Perlová trať, byla navrhována jako městská železnice nad povrchem. Vede od Baoshan Steel Complex v severní části města přes Šanghajské nádraží do Caoxiho ulice na jihu (36 km, 21 stanic). Stavba prvních 25 km s 19 stanicemi (3 nadúrovňové) mezi Caoxiho ulicí a Jiangwan byla dokončena v květnu 2000 a otevřena 25. prosince roku 2000.

10. dubna 1995 - Linka 1 Šanghajské nádraží - Jinjiang Playground (16.1 km, 13 stanic)

1996: Jinjiang - Sheng Zhuang (5.3 km, 4 stanice)

28. října 1999 - Linka 2 Zhong Shan Park - Long Yangova ulice (16.4 km - 12 stanic) (plný provoz od 13. června 2000)

25. prosince 2000 - Linka 3

Prodloužení trasy 2 na západ na Letiště Hongqiao bude nejspíše otevřeno v roce 2002, východní prodloužení do letiště Pudong Int'l bude hotovo nejspíš v roce 2005.