i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12455 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5818 hl.)
 
Škoda 110 R (6200 hl.)
 
Opel Manta (4970 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4950 hl.)
 
Opel GT r.72 (5252 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4461 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4932 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 49038
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Autokatalog >> Automobily Škoda - II.díl
Automobily Škoda - II.díl
Přehled vyráběných automobilů Škoda od roku 1964 do současnosti - např. Š 1000 MB, Š 100, Škoda 110 R, Favorit...

  ŠKODA
Automobily Škoda - 2.díl  
  AUTOMOBILY ŘADY Š 1000

 

ŠKODA 1000 MB

 

Rok výroby 1964 - 1969 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou

Zdvihový objem 988 ccm Výkon 30,9 kW (42 k) při 4650 ot/min 35,3 kW (48 k) při 4750 ot/min (od roku 1966) Maximální točivý moment 68,5 Nm při 3000 ot/min 73,5 Nm při 3000 ot/min (od roku 1966)

Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4170 x 1620 x 1390 mm

Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 775 až 820 kg Max. rychlost 120 km/h 125 km/h (od roku 1966) Spotřeba 7 až 8 litrů na 100 km Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístná (v letech 1964-1966 původně čtyřmístná), čtyřdveřová Škoda 1000 MB ? sedan Škoda 1000 MB de Luxe ? sedan Poznámka typ Škoda 1000 MB de Luxe vyráběn od roku 1966, kdy došlo k malé modernizaci karoserie, vyrobeno 349 348 vozů Škoda 1000 MB, 65 502 vozů Škoda 1000 MB de Luxe Vyrobeno kusů 414850

ŠKODA 1000 MBG, 1000 MBX

 

Rok výroby 1966 - 1969 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou

Zdvihový objem 988 ccm Výkon 38,2 kW (52 k) při 4200 ot/min Maximální točivý moment 75,5 Nm při 3000 ot/min Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor

Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4170 x 1620 x 1390 mm Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 775 až 820 kg Max. rychlost 130 km/h Spotřeba 8 litrů na 100 km

Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístná, čtyřdveřová nebo dvoudveřová Škoda 1000 MBG ? sedan Škoda 1000 MBX ? tudor Poznámka vyrobeno 3287 vozů Škoda 1000 MBG, 1403 vozů Škoda 1000 MBX Vyrobeno kusů 4690

 

AUTOMOBILY ŘADY Š 1203

 

ŠKODA 1203 MIKROBUS STANDARD (116 200 Kčs)

 

Je to osmisedadlový mikrobus se čtyřválcovým čtyřdobým kapalinou chlazeným motorem vpředu, s pohonem zadních kol, s největším výkonem 43 k, s největší rychlostí 100km/h. Vnější rozměry 4520x1800x1900 mm, objem zavazadlového prostoru 1150 l, pohotovostní váha 1170 kg, nosnost 950 kg, průměrná spotřeba 10,5l/100km. Mezi přednosti vozu patří především skutečnost, že se jedná o mikrobus, jediný u nás vyráběný, že tedy skýtá dostatek prostoru pro 8 osob i pro zavazadla, dále pak poměrně malá spotřeba paliva, mezi zápory, že motor by mohl být vzhledem k celkové váze vozu výkonnější (větší), hlavně však jízdní vlastnosti vozu, zejména na kluzké vozovce, by měly být podstatně lepší.

 

ŠKODA 1203 MIKROBUS DE LUXE (120 400 Kčs)

 

Jedná se o naprosto stejný vůz jako předcházející, pouze v poněkud luxusnějším vybavení.

 

Rok výroby 1968 - 1981 Charakteristika osobní a lehký užitkový automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný vpředu podél Zdvihový objem 1221 ccm Výkon 34,6 kW (47 k) při 4500 ot/min 37,5 kW (51 k) při 4500 ot/min (od roku 1969) Maximální točivý moment 85,3 Nm při 3000 ot/min 88,2 Nm při 3000 ot/min (od roku 1969) Převodové ústrojí převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel volně pod vozem Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4520 x 1800 x 1900 mm Hmotnost pohotovostní 1120 až 1340 kg celková 1960 až 2220 Max. rychlost 95 km/h Spotřeba 11 litrů na 100 km Karoserie celokovová, samonosná, s rámovým rroštem dodávkový vůz VAN, COM minibus Standard, de Luxe sanitní vůz pohřební vůz valník ROL Poznámka výroba po ukončení v závodě Vrchlabí předána do TAZ Trnava Vyrobeno kusů 69727

 

AUTOMOBILY ŘADY Š 100

 

Vyrábí se od roku 1969. Modely 1971 se liší od modelů 1970, kromě drobných změn, použitím bezpečnostního řízení, karburátorem s mechanickým sytičem a konstrukcí pro omezení škodlivin ve spalinách (zvýšená přesnost hřídele a škrtící klapky pro omezení přisávání vzduchu, vysoká přesnost hlavní trysky, nový díl - podtlaková odvzušňovací přípojka připojena na odvzdušnění motorové skříně), použitím signalizace poruch v obou okruzích brzdy a automatické podpěry přední kapoty. Zavedení změn nebylo jednorázové, ale do modelu 1971 se počítá vůz, který má některou z těchto změn.

Model 1972 má uzávěr palivové nádrže změněn z nasouvacího víčka na šroubový uzávěr, zakrytý víčkem v blatníku; větrací okénko předních dveří má klikový uzávěr místo růžice se šroubovým převodem. Zadní dveře mají pevné zasklení a karoserie má automatické větrání mřížkou na zadních okennních sloupcích.

 

ŠKODA 100 (45000 Kčs)

 

Pětisedadlový automobil; čtyřválcový čtyřdobý kapalinou chlazený motor vzadu; pohon zadních kol; výkon 43k; největší rychlost 125 km/h; délka x šířka x výška 4155x1620x1380; zavazadlový prostor dvojitý 370 l; pohotovostní váha 805 kg; nosnost 375 kg; průměrná spotřeba 7,6 l/100km

 

Rok výroby 1969 - 1977 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou Zdvihový objem 988 ccm Výkon 35,3 kW (48 k) při 4750 ot/min Maximální točivý moment 73,5 Nm při 3000 ot/min Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor

Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4155 x 1620 x 1380 mm Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 805 až 880 kg Max. rychlost 125 km/h Spotřeba 7,6 lirtu na 100 km

Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístná, čtyřdveřová (sedan) Poznámka drobná modernizace karoserie v roce 1972, vyrobeno 602 020 vozů Škoda 100, 217 767 vozů Škoda 100 L Vyrobeno kusů 819787

 

 

ŠKODA 100L (47000 Kčs)

 

Podobný jako Š100, zlepšené jsou jen některé detaily, nejsou však moc významné, nejlepší jsou však přední sedadla

 

ŠKODA 110L (50000 Kčs)

 

Podobný jako Š 100L, jen výkon motoru je větší - 49 k, nejvyšší rychlost je 135 km/h, spotřeba 8l /100km, sportovnější charakter

 

Rok výroby 1969 - 1977 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou

Zdvihový objem 1107 ccm Výkon 39 kW (53 k) při 5000 ot/min (110 L) 45,6 kW (62 k) při 5000 ot/min (110 LS) Maximální točivý moment 84 Nm při 3200 ot/min (110 L) 86 Nm při 3500 ot/min (110 LS) Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor Podvozek bezrámová konstrukce

Celkové rozměry 4155 x 1620 x 1380 mm Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 805 až 880 kg

Max. rychlost 128 km/h (110 L) 140 km/h (110 LS) Spotřeba 8 litrů na 100 km/h (110 L) 9 litrů na 100 km (110 LS)

Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístná, čtyřdveřová (sedan) Poznámka typ Škoda 110 LS vyráběn v letech 1971-1976, vyrobeno 219 864 vozů Škoda 110 L, 40 057 vozů Škoda 110 LS Vyrobeno kusů 259921

 

ŠKODA 110LS (59000 Kčs)

 

Jako Š 110L, jiný pouze motor o výkonu 52 k, nejvyšší rychlost 145 km/h, spotřeba 8,5l/100km.

Další vybavení: elektrický ostřikovač čelního skla, spec. mechanismus seřizování předních sedadel. Ve výrobě od roku 1972.

 

ŠKODA 110R (79000 Kčs)

Dva + dva sedadlový automobil, jediné kupé v té době. Stejný motor jako Š110LS, objem obou zavazadlových prostorů je 370l.

Pohotovostní váha je 885 kg. Nosnost 320kg. Klubovková sedadla, nepřehledná přístrojová deska.

 

 

 

AUTOMOBILY ŘADY ŠKODA 105, 120 1976-1984

 

Osobní automobily Š 105 S, 105 L, 105 GL, 120, 120 L, 120 LS a 120 GLS jsou výrobkem Automobilových závodů, n.p., Mladá Boleslav; karoserie automobilu Š 105 GL a 120 GLS je výrobkem Automobilových závodů, n.p., Vrchlabí, popř. nár. podniku Kvasiny. Jsou to pětisedadlové, čtyřdveřové vozy, s celokovovou samonosnou karoserií. 

Vůz Š 105 S je základní typ - vozy Š 105L, 105GL, 120, 120L, 120LS a 120GLS jsou z tohoto typu odvozeny.

Vůz Š 105L s vyšší vnitřní vybaveností - např. ozdobné kryty kol (do 9.79), spouštěcí okno zadních dveří, regulovatelná opěra předních sedadel, popelníky v zadních dveřích, lišty na prahu dveří, lišty na spodku okenního otvoru, halogenové světlomety (od 8.81 oválné světlomety), automatické vypínání směrových světel (od 10.77 i u vozu Š105S), přístrojový štít s kruhovými přístroji, spínač varovných světel (od 11.78 i u vozu Š 105S), zpětný světlomet (od 8.78 i u vozu Š 105S).

Vůz Š 105 GL (od 3.81 do 7.83) je odvozen z vozu Š 105L a Š 120 GLS. Strojová (podvozková) část je shodná z vozem Š 105L, s výjimkou alternátoru 14V/55A. Karoserie je vybavením shodná s vozem Š 120 GLS. Vůz má posilovač brzdného účinku.

Vůz Š 120 (4.78 až 7.83), s výkonem motoru Š 120 L a vyšší vnitřní vybaveností karoserie Š 105 S (nastavitelné opěry předních sedadel a sedadla lze upravit na lůžka). Od 8. 1981 posilovač brzdného účinku.

Vůz Š 120 L s výkonnějším motorem (zvětšeným zdvihovým objemem atd.) a s vyšší vnější a vnitřní vybaveností vozu. Od 8.1981 posilovač brzdného účinku a oválné světlomety.

Vůz Š 120 LS s dále zvýšeným výkonem motoru (zvýšeným kompresním poměrem atd.) a s další vyšší vybaveností - např. lesklé rámečky kolem oken (od 8.80 zvláštní výbava - pouze pro export), opěrka hlavy u předních sedadel, štít přístrojů s otáčkoměrem, posilovač brzdného účinku, pomocné světlomety. Od 10.79 ohřívané zadní sklo.

Vůz Š 120 GLS s výkonem motoru Š 120LS a dále s vyšší vnitřní a vnější vybaveností - např. ohřívané zadní sklo (od 10.79), elektrické zařízení, přední a zadní čelo karoserie.

Všechny typy vozů Škoda od 10.1979 jsou vybaveny zadním spoilerem motorové kapoty, ozdobnými víky hlavy kol z plastu (místo chromovaných poklic), upraveným čističem vzduchu a akceleračním převodem a od 8.81 světlomety s halogenovou žárovkou.

 

AUTOMOBILY ŘADY ŠKODA 105, 120 OD ROKU 1984

 

Osobní automobily Škoda prošly nejrozsáhlejší modernizací od zahájení výroby v roce 1976. Změnil se nejen vnější vzhled karoserie, ale přibyly i nové prvky, které kromě splnění nových bezpečnostních předpisů přinášejí i zvýšení technické úrovně a užitné hodnoty automobilů. Další novinky přináší i nová zvláštní výbava.

Vůz Š 120GL má motor vozu Š 120L a jeho karoserie je odvozena z vozu Š 120 GLS. Je vybaven čtyřstupňovou převodovkou (ve zvláštní výbavě pětistupňovou).

Vůz Š 120LX je odvozen z vozu Š 120LS. Je vybaven pětistupňovou převodovkou a úhlovou kyvadlovou zadní nápravou.

 

ŠKODA GARDE, RAPID, RAPID 130

Osobní automobily Š Garde, Rapid, Rapid 130 jsou dvousedadlové, s nouzovými sedadly pro další dvě osoby, dvoudveřové s celokovovou karoserií a s pohonem zadních kol.

Převážná část orgánů je společná s vozy Š 105, 120 a 130L. Nová je spojka s talířovou pružinou, pětistupňová převodovka (Rapid 130), úhlová kyvadlová zadní náprava, hřebenové řízení a brzdová soustava se čtyřpístovými kotoučovými předními brzdami.

Vůz Š Garde se vyráběl od 9.81 do 7.84. Rapid se vyráběl od 8.84.

 

ŠKODA 130 L

 

Osobní automobil Š 130 L je odvozen z vozu Š 120 LS, popř. ve zvláštní výbavě z vozu Š 120 GLS, s motorem o vyšším výkonu, s pětistupňovou převodovkou a s úhlovou kyvadlovou zadní nápravou. Vyrábí se od 8.1984.

 

SOUHRN ŘADY 105, 120, 130

Škoda 120

 

Rok výroby 1976 - 1990 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou Zdvihový objem 1174 ccm Výkon 36,7 kW při 4200 ot/min (120, 120 L, 120 LE, 120 GL) 40,5 kW při 5200 ot/min (120 LS, 120 GLS, 120 LX, 125 L) Maximální točivý moment 82 Nm při 3000 ot/min (120, 120 L, 120 LE, 120 GL) 85,5 Nm při 3250 ot/min (120 LS, 120 GLS) 85,5 Nm při 3050 ot/min (120 LX, 125 L) Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry do roku 1983: 4160 x 1595 x 1400 mm od roku 1983: Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 855 až 915 kg Max. rychlost 140 km/h (120, 120 L, 120 LE, 120 GL) 150 km/h (1 Zrychlení z 0 na 100 km/h 20 s (120, 120 L, 120 LE, 120 GL) 18 s (120 LS, 1 Spotřeba 6,4 až 9,7 litru na 100 km (120, 120 L, 120 LE, 120 GL) 6,5 až 9,7 litru na 100 km (120 LS, 120 GLS Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená ? pětimístný sedan Poznámka v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 1 070 693 vozů Škoda 120 (všechna provedení), 50 041 vozů Škoda 125 L Vyrobeno kusů 1120734

 

Škoda Garde, Rapid

 

Rok výroby 1981 - 1990 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou Zdvihový objem 1174 ccm (Garde, Rapid) 1289 ccm (Rapid 130, 135 Rapid, 136 Rapid) Výkon 40,5 kW při 5200 ot/min (Garde, Rapid) 43 kW při 5000 ot/min (Rapid 130, 135 Rapid) 46 kW při 5000 ot/min (136 Rapid) Maximální točivý moment 85,5 Nm při 3250 ot/min (Garde, Rapid) 94 Nm při 3250 ot/min (135 Rapid) 97 Nm při 2800 ot/min (Rapid 130) 100 Nm při 3000 ot/min (136 Rapid) Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry Škoda Garde: 4175 x 1610 x 1400 mm Škoda Rapid: 4 Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 855 až 915 kg Max. rychlost 150 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 18 s (Garde, Rapid) 17 s (Rapid 130) 15 s (135 R Spotřeba 6,5 až 9,7 litru na 100 km (Garde, Rapid) 5,8 až 8,9 litru na 100 km (Rapid 130) 5,7 až 8,9 litru Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená ? čtyřmístné coupé Poznámka v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 11 179 vozů Škoda Garde, Rapid, 22 475 vozů Škoda Rapid 130, 1272 vozů Škoda 135 Rapid, 9708 vozů Škoda 136 Rapid Vyrobeno kusů 44634

 

Škoda 130

 

Rok výroby 1984 - 1990 Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou Zdvihový objem 1289 ccm Výkon 43 kW při 5000 ot/min (130, 135) 46 kW při 5000 ot/min (136) Maximální točivý moment 94 Nm při 3250 ot/min (135) 97 Nm při 2850 ot/min (130) 100 Nm při 3000 ot/min (136) Převodové ústrojí v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka ? motor Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4200 x 1610 x 1400 mm Hmotnost pohotovostní podle typu a provedení 855 až 890 kg Max. rychlost 150 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 17 s (130) 15 s (135) 14 s (136) Spotřeba 5,8 až 8,9 litru na 100 km (130) 5,7 až 8,9 litru na 100 km (135, 136) Karoserie celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístný sedan Poznámka v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 49 749 vozů Škoda 130 L, 130 GL, 1020 vozů Škoda 135 L, 135 GL, 1631 vozů Škoda 136 L, 136 GL Vyrobeno kusů 52400

 

ŠKODA FAVORIT(nový typ)

 

Rok výroby 1987 - 1994 Charakteristika osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou

Zdvihový objem 1289 ccm Výkon 43 kW při 5000 ot/min, 40 kW při 5000 ot/min od roku 1993 (135) 46 kW při 5000 ot/min, 50 kW při 5000 ot/min od roku 1993 (136)

Maximální točivý moment 94 Nm při 3000 až 3250 ot/min (135) 100 Nm při 3000 až 3750 ot/min (136)

Převodové ústrojí převodovka v bloku s rozvodovkou a motorem Podvozek bezrámová konstrukce

Celkové rozměry 3815 x 1620 x 1415 mm Hmotnost pohotovostní 840 kg celková 1290 kg

Max. rychlost 150 km/h (motor 50 kW) Zrychlení z 0 na 100 km/h 14 s (motor 50 kW) Spotřeba (90 km/h ? 120 km/h ? město) 5,2 ? 7,0 ? 7,6 litru/100 km (motor 46 kW) až 5,7 ? 7,9 ? 8,3 litru/100

Karoserie celokovová, samonosná, Favorit ? pětimístný, pětidveřový hatchback Favorit Praktik ? dvoumístný, pětidveřový hatchback Poznámka typ 135 vyráběn od roku 1988 Vyrobeno kusů 783167

 

 

ŠKODA FELICIA(nový typ)

 

Během několika málo měsíců, které uplynuly od premiéry nového vozu mladoboleslavské automobilky, si Škoda Felicia vydobyla uznání nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí. V porovnání se svým předchůdcem Škodou Favorit totiž přináší nejenom viditelné změny designu karoserie a interiéru vozu, ale také celou řadu konstrukčních zlepšení mezi něž patří například zesílení nosné části skeletu, rámů dveří a sloupků, zvýšení boční tuhosti dveřními výztuhami nebo vylepšení geometrie změnou polohy rejdového čepu a úprava řízení.

První modely Škody Felicia jsou vybaveny osvědčeným celohliníkovým čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 1298 ccm s výkonem 40 a 50 kW. Pro tento rok jsou navíc pro automobily s okřídleným šípem ve znaku připraveny i pohonné jednotky koncernu VW - zážehový motor 1,6 a vznětový motor 1,9 s nepřímým vstřikováním. Volba pohonných jednotek také ovlivnila vývoj podvozkových skupin vozu, které dnes splňují vysoké nároky na komfort a aktivní i pasivní bezpečnost. Novinkou modelu Felicia je příčný zkrutný stabilizátor na zadní nápravě, díky němuž se Škoda Felicia chová během jízdy velmi vyváženě. Společně s přepracovanou přední nápravou pak dostala Felicia do vínku skvělé jízdní parametry, které jsou srovnatelné se standardem koncernu VW: vůz reaguje přesně, bezchybně vede zvolenou dráhu a také jeho směrová stabilita a komfort pérování jsou více než dobré.

Zcela zvláštní péče byla věnována designu tohoto modelu. Felicia je obdařena velice útulným, ergonomicky řešeným interiérem. Tvůrcům Felicie se navíc podařilo vytěžit maximum: vůz je o 15 mm širší a o 40 mm delší než Favorit a nabízí dostatek prostoru pro cestující jak na předních, tak na zadních sedadlech. Také velikost zavazadlového prostoru doznala změn. Základní objem 272 l je možné ve velmi krátké době zvětšit na úctyhodných 976 l. Novinkou je také praktické otevírání pátých dveří z místa řidiče.

V době kdy v Ml. Boleslavi oslavují stoleté jubileum, představuje Škoda a.a.s., další nový model. Škoda Felicia Combi je určena především rodinám a podnikatelům .

Rok výroby 1994 - 1999 Charakteristika osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol Motor čtyřdobý, zážehový (1,3, 1,6), resp. vznětový (1,9 D), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,3), resp. OHC (1,6, 1,9 D), umístěný napříč před přední nápravou s třícestným katalyzátorem výfuk. plynů (1,3, 1,6), resp. oxidačním katalyzátorem (1,9 D)

Zdvihový objem 1289 ccm (1,3) 1598 ccm (1,6) 1896 ccm (1,9 D) Výkon 40 kW při 5000 ot/min (1,3) 50 kW při 5500 ot/min (1,3i) 55 kW při 4500 ot/min (1,6) 47 kW při 4300 ot/min (1,9 D)

Maximální točivý moment 94 Nm při 3250 ot/min (1,3) 100 Nm při 3750 ot/min (1,3i) 135 Nm při 3500 ot/min (1,6) 124 Nm při 2500 až 3500 ot/min (1,9 D)

Převodové ústrojí převodovka v bloku s rozvodovkou a motorem Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 3855 x 1635 x 1415 mm Hmotnost pohotovostní 920 až 1020 kg celková 1370 až 1455 Max. rychlost 145 km/h až 160 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h 12 s až 17 s Spotřeba (90 km/h ? 120 km/h ? město) 4,3 - 6,1 -6,3 litru/100 km (1,9 D) až 5,9 ? 7,6 ? 8,7 litru/100 km (1, Karoserie celokovová, samonosná, Felicia ? pětimístný, pětidveřový hatchback Poznámka vozy s motory 1,6 a 1,9 D vyráběny od roku 1995 Vyrobeno kusů 523755

 

ŠKODA FELICIA KITCAR

 

Rok výroby 1996 - 1999 Charakteristika závodní automobil Motor čtyřdobý, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s rozvodem OHC, umístěný napříč před přední nápravou, skloněný o 15° vpřed

Zdvihový objem 1597,7 ccm Výkon 132 kW při 7000 ot/min Maximální točivý moment 190 Nm při 5500 ot/min

Převodové ústrojí šestistupňová převodovka bez synchronizace řazení převodových stupňů Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 3855 x 1705 mm Hmotnost 880 kg Max. rychlost - Zrychlení z 0 na 100 km/h - Spotřeba - Karoserie samonosná, ocelová karoserie Vyrobeno kusů 0

 

ŠKODA OCTAVIA(nový typ)

 

Rok výroby 1996 - 1999 Charakteristika osobní automobil s pohonem předních kol Motor čtyřdobý, zážehový (1,6 1,8), resp. vznětový (1,9 D), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHC, umístěný napříč před přední nápravou s třícestným katalyzátorem, resp. oxidačním katalyzátorem (1,9 D) Zdvihový objem 1595(1,6)-1896 ccm (1,9D) Výkon 55kW (1,6MPI) - 92kW (1,8 20V) Maximální točivý moment 135Nm při 3200 (1,6) 170Nm při 4100 (1,8) Převodové ústrojí mechanická plně synchronizovaná pětistupňová s přímým řazením/na přání automatická (pouze u vozů s motory 1.6/74 kW a 1.8 20V/92 kW): čtyřstupňová s funkcí fuzzy logic Podvozek bezrámová konstrukce Celkové rozměry 4511 x 1731 x 1429 mm Hmotnost pohotovostní 1160 až 1295 kg Max. rychlost 161 km/h až 201 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,4 s až 18,3 s Spotřeba (90 km/h ? 120 km/h ? město) 3,8 - 5,0 - 5,7 litru/100 km (1,9TDI) až 6,1 - 7,7 - 9,7 litru/100 km (Karoserie pětidvéřová pětimístná dvouprostorová samonosná ocelová, plně pozinkovaná Vyrobeno kusů 77643

 

ŠKODA OCTAVIA WRC

 

Rok výroby 1999 - 1999 Charakteristika závodní automobil Motor motor 2.0 20V Zdvihový objem 1999 ccm Výkon 221kW při 6250 ot/min Maximální točivý moment 501 Nm při 3250 ot/min Převodové ústrojí převodovka sekvenční šestistupňová Podvozek bezrámová konstrukce

 Celkové rozměry 4511 x 1770 x 1429 mm Hmotnost 1240 kg Max. rychlost - Zrychlení z 0 na 100 km/h - Spotřeba - Karoserie pětidvéřová pětimístná dvouprostorová samonosná ocelová, plně pozinkovaná, vyztužená Vyrobeno kusů 7

 

ŠKODA FABIA

Fabia je vnimana jako prima nastupkyne Felicie, ktera v nasi zemepisne sirce ztelesnuje typ rodinneho vozu, ackoliv na zapad od nasich hranic je vnimana spise jako druhe auto do rodiny. Z naseho pohledu budou tedy na uzitne vlastnosti Fabie kladeny daleko vetsi naroky, nebot auto by melo bez problemu odvest z vikendu celou rodinu.

Pokud se o automobilu rekne, ze ma nezamenitelny design, zni to trochu jako klise. Faktem ovsem je, ze si Fabii nespletete s zadnym jinym autem. Jejim tvurcum se podarilo vytvorit originalni dilo, kteremu jasne dominuje solidnost. Narozdil od seriozni predni masky Octavie, se Fabia navic skutecne usmiva, i kdyz k usmevu pouziva zasadne jen predni naraznik ve tvaru pismene U - ostatni partie zachovavaji prisny "pokerface".

Svetlomety maji cirou optiku, mlhovky integrovane v narazniku jsou pouze vysadou drazsich verzi. Predni cast vozu je obecne shledavana velmi podarenou, nebot i pres zachovani dominantni a trochu usedle mrizky chladice, pusobi velmi dynamicky. Solidne az konzervativne se jevi Fabia z boku - velkou zasluhu na tom maji i jednotlive detaily, vcetne klik dveri.

Zadni partie vozu je prijimana trochu s rozpaky - narozdil od robustniho predku je Fabia zezadu opticky subtilnejsi a na tento nepomer je treba si chvili zvykat. V teto souvislosti bude jiste zajimave sledovat, jak se zadek auta promeni u pripravovane verze kombi, resp. sedan.

Zatimco zrcatka v barve karoserie ma pouze spickova verze, lakovane narazniky, jakozto i sterac s ostrikovacem zadniho skla maji vsechny vozy bez vyjimky. Ve srovnani s Felicii je Fabie na zadnich sedadlech o dva a pul centimetru uzsi, pro hlavu je tu vsak o vic jak centimetr vice mista a stejne tak kolena maji k dispozici o pul centimetr vice prostoru.

Vyborne autoradio s prehravacem kazet pripadne kompaktnich disku, jez tvori dominantu stredove konzole, je treba si zvlast objednat, vyhrivana predni sedadla jakozto i automaticka klimatizace jsou bez priplatku pouze u nejdrazsi verze, cteci lampicka vpredu chybi naopak pouze u verze zakladni.

Elektricka a vyhrivana zrcatka jsou opet pouze pro nejdrazsi Fabii, kompletni elektricka okna rovnez. Chudsi verze ma elektriku pouze vpredu, u nejchudsi musite vsechna okna otevirat rucne. Krome toho se u ni misto varovnych svetel na vnitrni strane prednich dveri setkate pouze s odrazkami. Nejchudsimu provedeni Klasik je uprena i dalsi vymozenost - vyskove stavitelne sedadlo ridice - za pomoci velmi prakticke paky si vhodnou polohu jednoduse "napumpujete."

Sdruzene kruhove pristroje pristrojove desky jsou prevzaty z vetsi Oktavie, palubni pocitac umi spocitat nejen prumernou a okamzitou spotrebu, ale i dojezd vozu na zbyvajici palivo. Vyjimku tvori pouze schranka pod volantem, odkladaci prostory v sousedstvi radici paky, u nekterych verzi i pod sedadlem a tradicni schranka pred spolujezdcem, jez je, u vozu vybaveneho klimatizaci, zvlast ochlazovana.

Pro prepravu mensich predmetu slouzi v zavazadlovem prostoru prakticka sitka. Ve srovnani s Felicii je zakladni objem kufru, jez cini 260 litru, o 12 litru skromnejsi. Jeho pristupnost je vsak znatelne vyssi ? zatimco spodni hrana kufru u Felicie je 65 centimetru nad zemi, Fabie ji ma o 5 centimetru nize.

?Esdeicko? je nenarocny, spolehlivy a velmi usporny motor, jenz sice nevynika brilantnimi vykony jako preplnovana verze TDI, ale pro jeho volbu mluvi podstatne nizsi porizovaci cena.

Fabie se velmi dobre ovlada, citlive brzdi, razeni je vcelku presne, i kdyz u testovaneho vozu tu a tam vyjimka potvrzovala pravidlo. Motor SDI sice nema patrit k dominantni vybave produkovanych vozu - zde ma jasne prevladat dvouventiliova ctrnactistovka vlastni vyroby- ale vzhledem k jeho mimoradne uspornosti a stale se zvysujicim cenam pohonnych hmot, by zajem o nej mohl prekonat ocekavani.

S ?esdeickem? se totiz mimo mesto da jet bez problemu pod pet litru nafty na 100 kilometru, po meste se spotreba vetsinou nevysplha vyrazne pres sest litru - a to je argument, ktery bude stale vice nabyvat na vyznamu. Zakladni cena Fabie s motorem 1.9 SDI je 339.900.


[Akt. známka: 2,27 / Počet hlasů: 11] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 30122 přečtení |
| Počet komentářů: 78 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz