i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Leden  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (8260 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (3573 hl.)
 
Škoda 110 R (4106 hl.)
 
Opel Manta (3185 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (3147 hl.)
 
Opel GT r.72 (3287 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (2954 hl.)
 
BMW 507 r.58 (3251 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 31763
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Škoda Motorsport
Škoda Motorsport
Automobilový sport není jen pouhým měřením sil a zábavou pro úzký okruh nadšenců. Poznatky, které konstruktéři získávají při nasazení vozidel v extrémně těžkých podmínkách automobilových soutěží, slouží pro další vývoj, zlepšování kvality a životnosti sériových vozidel.

Sportovní úspěchy jsou současně také vizitkou firmy, technické dovednosti a nápaditosti. Na startu legendárního závodu do vrchu Semmering se v roce 1906 objevil první automobil z Mladé Boleslavi - a zvítězil. V letech 1910 až 1914 automobily L & K pětkrát po sobě zvítězily ve Velké ceně Alp. Sérii úspěchů přerušila až první světová válka. Po ní továrnu koupila plzeňská společnost Škoda. V roce 1933 byl uveden na trh model 420 s centrálním rámem a zadní nápravou s výkyvnými poloosami. S následujícím typem Škoda Popular Sport Monte Carlo znovu ožily sportovní aktivity značky, posádka Pohl - Hausmann dokonce obsadila v legendární Rallye Monte Carlo ve své třídě 2. místo. Po kabrioletu následoval speciál Škoda Popular II Special Sport s proudnicovou dvousedadlovou karoserií. Po válce došlo k výraznému rozvoji automobilového sportu a značka Škoda se na něm opět aktivně podílela. Moderní poválečný typ Škoda 1101 se už v roce 1948 úspěšně zúčastnil závodu 24 hodin ve Spa a úspěchem byl i start na Rallye Interlaken v roce 1950. Následujících pět let vítězily v závodech dvousedadlové vozy Škoda Sport 1101 a Škoda Supersport 1200 a 1500 s aerodynamickou hliníkovou karoserií. Následoval typ Škoda 440 Spartak, představený v roce 1955. Krátce po své prezentaci byl už nasazen do soutěží. Jeho modernizovanou a ještě úspěšnější podobou byl typ Octavia a kabriolet Felicia. V roce 1964 éra klasických vozů skončila, v Mladé Boleslavi vznikl nový automobil se samonosnou karoserií a s motorem vzadu. Automobily Škoda 1000 MB startovaly ve stovkách soutěží po celém světě a nasbíraly tisíce vavřínů. Vyvrcholením modifikací a vylepšení se stal soutěžní automobil Škoda 130 RS. Z celé řady úspěchů tohoto vozu jmenujme účast v Rally Monte Carlo, starty v RAC Rally či triumfy v přetěžké Rally Acropolis. Podstatný obrat ve sportovních aktivitách přinesla revoluční změna v postavení firmy, která se spojila s koncernem VW. Sport dostal nejen prostor, ale i vynikající podmínky. To s sebou přineslo i další úspěchy s vozy Favorit. V roce 1994, významném pro sportovní úspěch značky Škoda, vyhrál Favorit s motorem o obsahu 1300 ccm nově vypsaný Světový pohár FIA pro vozy s motory do 2 litrů před favorizovanými značkami Nissan, Renault a GM/ Vauxhall. Roku 1995 byla zahájena výroba vozů Felicia Kit Car a s nimi nastalo období četných vítězství ve třídě, včetně vynikajícího třetího místa v absolutním pořadí Stiga Blomquista v anglické NETWORK RAC rally v roce 1996. Tato událost byla premiérou Škody na stupních vítězů mistrovství světa, nebo Blomquist současně vyhrál i třídu F2. Škoda se nedávno zúčastnila vybraných soutěží mistrovství světa s dvoulitrovou verzí vozu Kit Car nového typu Octavia s pohonem předních kol a prvním pětiventilovým motorem, který kdy FIA homologovala do soutěže. Hlavním cílem tohoto úspěšného krátkodobého projektu bylo vyzkoušet vše potřebné pro vůz Octavia World rally Car. Emil Triner vyhrál s vozem Octavia Kit Car Evropský pohár FIA na mistrovství Evropy 1998 před velmi silnou konkurencí ve třídě F2. Od prvních závodů motocyklů po nejnovější Octavii WRC byla Škoda a motoristický sport synonymy. Síla, spolehlivost a vynikající jízdní vlastnosti škodovek spojené s pozoruhodnou rychlostí poskytovaly Škodě záviděníhodnou řadu úspěchů v motoristickém sportu po více než 95 let. Tato bohatá tradice se stala základem nového soutěžního programu Škody - Octavia WRC.
[Akt. známka: 2,67 / Počet hlasů: 6] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 14. 05. 2006 | 7972 přečtení |
| Počet komentářů: 22 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz