i-magazin.cz
  Doporučujeme

 

 

  Kalendář
<<  Prosinec  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
  Vyhledávání
Vyhledat text

 
  LED-ekosvetla.cz


www.led-ekosvetla.cz

Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.

  Anketa
Jaký z těchto vozů je nejhezčí?

Ford Mustang GT-350R r.66 (12503 hl.)
 
Chevrolet Corvette r.57 (5872 hl.)
 
Škoda 110 R (6252 hl.)
 
Opel Manta (5024 hl.)
 
Pontiac GTO r.69 (4994 hl.)
 
Opel GT r.72 (5299 hl.)
 
Ferrari 365 GT r.68 (4489 hl.)
 
BMW 507 r.58 (4952 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 49385
  TOP 5 články

Neexistuji vhodna data!

  Reklama
  Poslední komentáře

Databáze je prázdná!

  Inzeráty
 
Automagazín >> Historie automobilek >> Škodovky, které nikdy nejezdily
Škodovky, které nikdy nejezdily
Každá automobilka má zvláštní oddělení, které je i pro samotné zaměstnance tak trochu tajemné. Běžně se mu říká vývoj a pod tímto označením se skrývají designéři, konstruktéři, modeláři a lidé mnoha dalších profesí, kteří za přísných bezpečnostních podmínek připravují prototypy nových vozů. Řada návrhů skončí ještě na papíře a řada prototypů je vyrobena jen v jednom nebo několika exemplářích. 

Zelený český džíp je prototypem vojenského terénního vozu Š 937 z roku 1953. Pod kapotou se skrývá motor o obsahu 1490 ccm a výkonu 52 koní, díky němuž mělo sympatické vozítko jezdit rychlostí až 80 km/h.

 

Ze zcela jiného soudku jsou prototypy osobních automobilů Škoda z šedesátých a sedmdesátých let. Sedan 720 byl vyroben v neblahém roce 1968 v bratislavských automobilových závodech BAZ; sedan typu 760 pochází z Ml. Boleslavi z roku 1973. Rozdíl pěti let je na těchto vozech patrný na první pohled.

Černý bourák je velice atypickým prototypem, protože nebyl vyvíjen s cílem masového nasazení na silnicích, ale pro potřeby barrandovských filmařů, jde o krvežíznivý automobil z filmu Upír z Feratu, tedy o Š 724 z roku 1971 s motorem o výkonu 75 koní.

V roce 1956 začala práce na několika prototypech, ze kterých nakonec vznikla Škoda 1000 MB (ve výrobě od roku 1964). V roce 1956 přišel na svět koncept Škoda 976 s motorem vpředu s objemem 988 ccm o výkonu 41 koní. V roce 1957 byl hotový další kus: Š 977 s motorem vzadu (988 ccm, výkon 37 koní, max. rychlost 110 km/h). Následoval model s označením Š 978 opět s motorem vpředu (988 ccm, 41 koní), v roce 1958 následoval prototyp Š 989 (motor vzadu 988 ccm, 37 koní). V roce 1962 byl vyroben prototyp s názvem Škoda 990 Favorit s motorem vzadu, objem motoru 988 ccm, výkon 42 koní.

Škoda 763 z roku 1977 je svým způsobem odnoží Š 120 s poněkud protaženým čumákem. Jednalo se o třídveřové koupé s OHC motorem o objemu 1500 ccm.

Škoda 720 Škoda 760 Škoda 976 Škoda 977
Škoda 978-988 Škoda 989 Škoda 990 Favorit Škoda 977

Sportovní kupé Škoda 1100 GT

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Vůz postavený na upraveném podvozku Škoda 110, vyvinutý v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze.

- MOTOR
vrtání x zdvih: 73 x 68
počet válců: 4
zdvihový objem: 1138 ccm, OHV
max.výkon: 75 k/5750 ot

ŠKODA SUPERSPORT 724


Související články:
Škoda 720 - zajímavý koncept (05.03.2007)
Škoda Joyster se bude vyrábět (05.03.2007)
Škoda Motorsport (14.05.2006)
Historie znaku Škoda (14.05.2006)
Historie automobilky Škoda (14.05.2006)
Automobily Škoda - II.díl (14.05.2006)
Automobily Škoda - I.díl (14.05.2006)
[Akt. známka: 2,89 / Počet hlasů: 18] 1 2 3 4 5
| Autor: i-magazin.cz | Vydáno dne 06. 03. 2007 | 34394 přečtení |
| Počet komentářů: 630 | Přidat komentář |
| Informační e-mail | Vytisknout článek |

 

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.

optimalizace PageRank.cz TOPlist
[CNW:Counter]

automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín

Copyright: Bredik projekt © 2005,  Layout by Idealprint.cz