Úsporné LED žárovky a zářivky. LED osvětlení do domácností, průmyslu, obchodů. Špičková kvalita a profesionální přístup. Velkoobchodní prodej.
Neexistuji vhodna data!
Databáze je prázdná!
Zvyšující se poptávka přiměla
vedení firmy postavit roku 1913 nový závod v Jinonicích, kde
však byla hlavní pozornost věnována vývoji a výrobě
automobilů. Prvním modelem v historii Walteru byl typ W III
následovaný dvěma lehčími a levnéjšími typy W I a W II.
V roce 1914 byla sice
zastavena výroba motocyklů, ale události 1. světové války
přiměly firmu vyvinout speciální armádní stroj, jehož výroba
byla předána roku 1921 firmě ITAR v Radlicích. Podobný osud
stihl i Walterovy tříkolky, jež byly po válce vyráběny
firmou Šibrava a nesly název TRIMOBIL. Šibrava nabízel
později i auta vlastní konstrukce, ale jak on, tak i ITAR
zanikli ma přelomu 20. a 30. let.
Původní majitel a zakladatel
značky - pan Josef Walter se rozhodl v roce 1922 odejít z
Jinonic a založil novou firmu v Košířích, tentokráte na
výrobu ozubených kol a autodílů. I zde se pozdějí opět
věnoval výrobě motocyklů, v čemž neúnavně pokračoval jeho
syn Jaroslav. Ten se zabýval především stavbou sportovních
strojů pro špičkové závodníky. Po 2. sv. válce napomohl k
světovému věhlasu značce ČZ Strakonice, kde pracoval.
Původní továrna v Jinonicích
rozšířila roku 1923 svůj výrobní program o letecké motory.
Zpočátku se jednalo o licenční agregáty zn. BMW, pozdějí se
stavěly motory vlastní konstrukce. V témže roce obdržela
Walterovka od čs. armády zakázku na vývoj vojenského
motocyklu, který byl natolik úspěšný, že se stal vzorem pro
italskou značku GUZZI a nemeckou ARDII.
Nové modely automobilů -
Walter WZ, WIZ a WIZI - se nabízely od roku 1920. O čtyři
roky později byl trh obohacen o typy P I, P II, P III a P IV
s motory OHV, přičemž nejúspěšnější z nich byl typ P III.
Rok 1928 znamenal představení dalších dvou nových typů: 4-B
a 6-B. Posledně jmenovaný model byl základem typu Super -
nejúspěšnějšímu vozu zn. Walter vůbec, který byl ve
sportovní úpravě nejrychlejším čs. automobilem mezi
světovými válkami.
Dalším významným datem v
historii Walterovky byl rok 1931. Tehdy se veřejnosti
představil dvanáctiválcový vůz Walter Royal. I přesto
získávaly stále více na významu letecké motory. Snad právě
proto byly ve 30. letech vyráběny automobily dle italské
licence Fiat. Šlo o typy Bijou (Fiat 514), Junior (Fiat 508
Balilla) a o šestiválce Princ a Lord.
Ani nákladní vozy nezůstaly
ve 30. letech stranou. Zákazníci si mohli vybrat např.
nákladní verzi Junioru, či typy Commercial, Universal, PN
nebo dokonce auto s dieselovou pohonnou jednotkou vyráběnou
podle licence Junkers.
Již zmíněné letecké motory
ovšem vytlačily v důsledku blížící se 2. světové války
automobily z výrobního programu. Roku 1937 byla produkce
motorových vozidel zastavena a k jejímu částečnému a
krátkodobému obnovení došlo až po roce 1945. Bylo vyrobeno
jen několik náklaďáků typu PN a později se do Jinonic
přesunula také výroba vozu Aero Minor II. Když však jeho
výroba roku 1951 skončila, znamenalo to i definitivní konec
výroby automobilů ve Walterovce.
Vyráběné vozy
WIZ
Počáteční rok
výroby |
1925 |
Provedení |
osobní |
Motor |
zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený |
Počet válců |
4 |
Vrtání / zdvih
(mm) |
64
/ 120 |
Objem válců (cm3) |
1540 |
Výkon (kW)) (k) |
15
(20,5) |
Max. rychlost
(km/h) |
85 |
Junior
Počáteční rok
výroby |
1934 |
Provedení |
osobní |
Motor |
zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený |
Počet válců |
4 |
Vrtání / zdvih
(mm) |
65
/ 75 |
Objem válců (cm3) |
995 |
Výkon (kW)) (k) |
17,5 (24) |
Max. rychlost
(km/h) |
90 |
W 70 / 95
Počáteční rok
výroby |
1936 |
Provedení |
osobní |
Motor |
zážehový, čtyřdobý, vodou chlazený |
Počet válců |
4 |
Vrtání / zdvih
(mm) |
70
/ 95 |
Objem válců (cm3) |
1463 |
Výkon (kW)) (k) |
25 |
Max. rychlost
(km/h) |
105 |
Poznámka |
Vyráběl Josef Walter v Košířích |
Tento web site byl
vytvořen prostřednictvím phpRS
- redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
|
automagazín | akvamagazín | metromagazín | mobilmagazín | pivomagazín | hokejmagazín |
Copyright: Bredik projekt © 2005, Layout by Idealprint.cz |